Ursula
***BESCHIKBAAR Ursula***
Zij verbleef samen met Lucio bij een man in Parakoila. Deze man moet langdurig in het ziekenhuis verblijven en herstellen en vroeg de gemeente of zij zijn honden wilden overnemen en een nieuw baasje voor ze kunnen vinden. Best triest.
Lucio is inmiddels in Nederland en geadopteerd. Nu is Ursula zonder haar maatje.
Ursula is ongeveer 4 jaar oud. Het is een klein opdondertje van 7 kilo en ze is… ja, wat is ze niet!![]()
Ursula barst van de energie, ze is lief, opgewekt, grappig, aanhankelijk, lekker aanwezig, ook rustig, vriendelijk, sociaal, vrolijk, de bazin van het spul, en topsporter. Ze is zoooo leuk!!
Maria is heel erg verliefd maar heeft al veel honden thuis, anders had ze haar genomen. Ze zal haar dus gaan missen, maar ze gunt haar ook heel erg een eigen baasje, ze zit al meer dan een jaar in de opvang, zo’n leukerd, hoe dan?
Af en toe glipt ze de kennel uit als ze de kans krijgt om daar even wat trainingsrondjes te maken.
Daarna komt ze weer terug, want ja, eten! Oh ja, ze is ook nog slim dus!
Ze is getest, heeft haar vaccinaties gehad, is gechipt, ze heeft een paspoortje en ze is gesteriliseerd.
Dus zoek jij een sportief, lief en vrolijk maatje, dan is Ursula jouw match!
Filmpje Ursula
Val jij voor deze lieverd, stuur ons dan een mail naar:
Saartje
Virgil
Rosewater
***BESCHIKBAAR Rosewater***
In het kantoortje van de gemeente Kalloni zit manneke Rosewater te wachten op een nieuw begin…
Zijn bijzondere naam kreeg hij van zijn baasje, een Engelse naam voor een heel bijzonder hondje. Helaas behandelde die man hem niet goed. Gelukkig heeft de gemeente ingegrepen en is Rosewater daar weggehaald.
En eerlijk… hoe kan je zo’n snoetje nu slecht behandelen?
Rosewater is ongeveer 4 jaar oud en weegt zo’n 7 kilo. Echt zo’n gezellig fietsmandhondje dus.
Volgende week wordt hij gecastreerd, gevaccineerd en helemaal in orde gemaakt. Daarna mag hij vanaf half juni reizen naar zijn eigen warme mandje.
Het is een vrolijk, aanhankelijk ventje dat dol is op aandacht en graag dicht bij je is.
Nu zoekt hij iemand die hem eindelijk laat voelen hoe fijn een veilig thuis kan zijn.
Filmpje Rosewater
Wil jij dit kleine mannetje opvangen of reserveren?
Stuur ons dan een pb of mail naar
Valentina
***GERESERVEERD Valentina***
Deze lieve broer en zus zijn rond mei vorig jaar op straat geboren, ergens tussen Kalloni en Skala Kalloni. Ze hadden nog een zusje, maar die had het geluk om in december al geadopteerd te worden. Voor Valentina en Victor is dat moment nu hopelijk ook snel eindelijk aangebroken…
Ze leven nog steeds op straat, maar gelukkig zorgt vrijwilligster Tasoula elke dag voor eten en een beetje aandacht. En juist dát vinden ze heerlijk! Het zijn vrolijke, speelse en sociale honden die dol zijn op mensen, kinderen, andere honden én katten. Zodra je lief tegen ze praat, draaien ze zich al op hun rug: “kom maar, kriebelen!”
Valentina is het kleinere, lichtbruine meisje, Victor is haar iets grotere, donkere broer. Samen vormen ze een heerlijk duo, maar ze zijn ook zelfstandig genoeg om apart van elkaar gelukkig te worden.
Ze wegen naar schatting tussen de 10 en 14 kilo. Victor is al gecastreerd en Valentina wordt binnenkort snel gesteriliseerd. Ook zijn ze al gevaccineerd.
De opvang in Kalloni zit momenteel overvol, maar over twee weken komt er weer plek vrij. Dan mogen zij eindelijk van de straat af… een eerste stap naar een beter leven, een warm mandje en een eigen baasje.
Gun jij Valentina of Victor (of allebei!) die kans?
Filmpje Valentina
Heb jij interesse in Valentie, stuur ons dan een mail naar:
Giannis
Tasos
***GERESERVEERD Tasos***
Dit kleine zwarte frumeltje werd helemaal alleen gedumpt vlakbij Kalloni. Gelukkig werd hij op tijd gevonden en naar
De opvang van de gemeente gebracht.
Tasos is ongeveer 3 maanden oud en een leuk, vrolijk en speels manneke. Hij heeft een diepzwart vachtje en een lang staartje.
We denken dat hij een middelmaatje wordt, zo tussen de 10 en 15 kilo. Een mooi formaat dus!
In de opvang heeft hij inmiddels een leuk speelkameraadje gevonden: Giannis. Ze lijken sprekend op elkaar en zijn ook nog eens even oud. Ze zijn apart van elkaar gevonden, maar je vraagt je toch af… zouden ze familie zijn?
Tasos krijgt zijn vaccinaties en alles wat hij nodig heeft. Rond eind juni kan hij reizen naar zijn eigen warme mandje.
Filmpje Tasos
Wil jij dit vrolijke pupje opvangen of reserveren?
Stuur dan een mail naar
Victor
***GEADOPTEERD Victor***
Deze lieve broer en zus zijn rond mei vorig jaar op straat geboren, ergens tussen Kalloni en Skala Kalloni. Ze hadden nog een zusje, maar die had het geluk om in december al geadopteerd te worden. Voor Valentina en Victor is dat moment nu hopelijk ook snel eindelijk aangebroken…
Ze leven nog steeds op straat, maar gelukkig zorgt vrijwilligster Tasoula elke dag voor eten en een beetje aandacht. En juist dát vinden ze heerlijk! Het zijn vrolijke, speelse en sociale honden die dol zijn op mensen, kinderen, andere honden én katten. Zodra je lief tegen ze praat, draaien ze zich al op hun rug: “kom maar, kriebelen!”
Valentina is het kleinere, lichtbruine meisje, Victor is haar iets grotere, donkere broer. Samen vormen ze een heerlijk duo, maar ze zijn ook zelfstandig genoeg om apart van elkaar gelukkig te worden.
Ze wegen naar schatting tussen de 10 en 14 kilo. Victor is al gecastreerd en Valentina wordt binnenkort snel gesteriliseerd. Ook zijn ze al gevaccineerd.
De opvang in Kalloni zit momenteel overvol, maar over twee weken komt er weer plek vrij. Dan mogen zij eindelijk van de straat af… een eerste stap naar een beter leven, een warm mandje en een eigen baasje.
Filmpje Victor
Gun jij Valentina of Victor (of allebei!) die kans? Bij interesse stuur ons een mail naar:
Jovi
Heb jij interesse in Jovi, mail ons dan naar:
Selena
***BESCHIKBAAR Selena***
Filmpje Selena
Wil jij deze lieve dame een kans geven? ![]()
Stuur graag een mail naar:
Alex
BESCHIKBAAR Alex
Alex liep als jong hondje, hooguit een jaar oud, op een dag het vluchtelingenkamp binnen. En daar is hij nooit meer weg gegaan.
Inmiddels is hij uitgegroeid tot een prachtige, vriendelijke jongen van ongeveer 4 jaar oud, 52 cm schofthoogte en 23 kilo.
Hij is helemaal klaar voor een nieuw leven: getest, gevaccineerd, gecastreerd en gechipt. Zelfs bij de dierenarts bleef hij verrassend rustig… en kreeg hij als beloning een dikke kus van Giasemi. ![]()
Maar er is één probleem: Alex heeft een groot hart. Hij hecht zich aan de mensen in het kamp, vooral aan de gezinnen met kinderen, en elke keer dat er weer een familie vertrekt, raakt hij van slag.
Hij jankt, loopt overal te zoeken, begrijpt niet waarom ze weg zijn.
De vrijwilligers zien dit met pijn in hun hart en hopen voor hem een écht thuis te vinden, waar hij nooit meer afscheid hoeft te nemen.
Alex is gek op kinderen en sociaal met andere honden. Met teefjes gaat het fantastisch; met reuen klikt het minder. Een gezin waar al een teefje is, zou dus helemaal ideaal zijn.
Wil jij Alex een kans geven? Reserveren, opvangen met optie tot adoptie is ook een optie.
Mail ons naar:
Menios en Kanéla
Romeo
GERESERVEERD Romeo
Bij de kliko’s aan de rand van Skala Kallonis loopt al jaren een slim teefje rond dat steeds weer voor prachtige pups zorgt.
Grote kans dat je verschillende kinderen al kent: Bibi, Binkey, Bo-Dean… ze hebben allemaal hun weg naar Nederland gevonden. Maar ja… ook dit jaar waren daar weer nieuwe kleintjes ![]()
En wat voor moeder is het? Een bijzonder slimme! Vangkooien, verstopte verdoving in eten… ze trapt er gewoon niet in. Ongrijpbaar dus. En ze komt pas met haar pups tevoorschijn als ze zelf kunnen eten.
Ze heeft trouwens wel vaste verkering vermoeden we want alle pups lijken steeds op elkaar….
Dit keer liepen er dus weer drie pups rond bij de kliko’s, waar Thekla ze trouw voerde (samen met de katten, dus daar zijn ze ook helemaal aan gewend).
Toen dit voorjaar alles onder water stond door de overstromingen, hielden we echt ons hart vast… we zagen een video waarop te zien was dat die hele vlakte onder water stond, waar waren ze gebleven?
Gelukkig had Thekla ze nét op tijd kunnen redden van verdrinking en zijn ze naar de gemeentelijke opvang gebracht.
Twee van de drie hebben inmiddels daar een thuis gevonden… maar kleine Romeo wordt steeds over het hoofd gezien.
Romeo is nu 4 maanden oud, een vrolijk, speels mannetje dat gewoon staat te popelen om de wereld te ontdekken. Hij is gevaccineerd en klaar om te reizen.
Moedertje Mini is klein, dus ook Romeo zal zo rond de 10 kilo gaan wegen vermoeden we.
Gun jij deze kleine overlever zijn eigen gouden mandje?
Wil jij hem opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie is ook mogelijk, stuur ons dan een mail naar info@straathondenvanlesbos.nl
Loekie
Wil jij hem opvangen, reserveren, of opvangen met optie tot adoptie, stuur ons dan een mail.
Lazlo
Billy Elliot
BESCHIKBAAR Billy Elliot
Afgelopen zondag was het helaas weer raak: opnieuw werd er een hondje vastgebonden gevonden aan het hek van de gemeentelijke opvang in Kalloni.
Op het eerste gezicht lag hij er heel ontspannen bij, maar schijn bedriegt… Billy Elliot lag waarschijnlijk braaf te wachten tot zijn baasje hem weer kwam ophalen. Billy is namelijk al ongeveer een jaar oud.
In plaats daarvan werd hij door onbekende mensen meegenomen naar binnen, recht een wereld in van harde geluiden en blaffende honden. Dat was doodeng voor hem en hij was zichtbaar bang.
Maar kijk hem nu eens, vijf dagen later!
Billy is uitgegroeid tot een vrolijke spring-in-’t-veld, sociaal met zowel mensen als andere honden. Wat een opluchting, en wat een fijn karakter!
Billy Elliot is ca. 1 jaar oud, al gecastreerd en heeft zijn eerste vaccinaties gehad. Hij weegt ongeveer 20 kilo: een leuk middelmaatje. Hij mag nog wat aankomen, maar dat gaat vast helemaal goed komen nu hij veilig is en regelmatig eet.
Wil jij deze lieve jongen opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie is ook mogelijk. Billy wacht op jou!
Voor de video van Billy Elliot, klik hier:
Bij interesse, stuur een mail naar:
Roty
BESCHIKBAAR Roty
De gemeente kreeg een alarmerend telefoontje uit Agia Paraskevi:
“Er loopt hier een grote, gevaarlijke, zwarte, agressieve hond! Kom hem halen!!”
Tja… gevaarlijk? Kijk dan even naar het filmpje waarin hij tijdens het wandelen steun zoekt tegen de benen van Stef. Een hond die bijna in je kruipt van behoefte aan veiligheid. Zó agressief dus. ![]()
Maar ja… grote zwarte honden in Griekenland… dat blijft toch een dingetje.
In de opvang wilde Roty maar één ding: weg. Hij probeerde het op alle mogelijke manieren. Zijn neus zit vol littekens van het wanhopig proberen uit de kennel te komen. Uiteindelijk hielden ze hem binnen aan de ketting. Daar lag hij de hele dag te janken.
Hij is ongeveer 4 jaar oud en het lijkt er sterk op dat hij ooit een baasje had. Waarschijnlijk gedumpt. En zelfs als een hond het ergens niet goed heeft gehad, blijft dat verlangen naar een eigen plek altijd bestaan.
De gemeente wist: dit is geen leven voor hem. Dus deden ze een oproep aan ons.
Nu zit Roty bij Eva in het pension. En wat blijkt?
Ook Eva zegt: het is een lieverd.
Hij is sociaal met de andere honden en komt langzaam tot rust. Eindelijk een beetje ademruimte.
Roty is inmiddels gecastreerd, heeft zijn eerste vaccinaties gehad en weegt ongeveer 18 kilo. Hij lijkt groot op de foto’s maar is eigenlijk gewoon een middelmaat.
Een stoere zwarte hond die niets liever wil dan ergens bij horen. Wil jij Roty dat nieuwe leven geven?
Wil jij hem opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie is ook mogelijk, stuur ons dan een mail.
Voor de video van Roty, klik hier:
Bij interesse, stuur een mail naar:
Belisarius
BESCHIKBAAR Belisarius
Soms krijg je namen door die voor ons totaal onbekend zijn. Ik heb het even opgezocht en kijk, dat is dan toch wel een mooie naam:
‘Het betekent moedig” of “dapper”. De naam heeft zijn wortels in het Grieks, waar het woord “belo” ‘helder’ of ‘schitterend’ betekent, en wordt vaak geassocieerd met een sterke en nobele uitstraling.’
We kunnen het afkorten naar Belis![]()
Belisarius is een vriendelijk klein kereltje van ongeveer 3 jaar die werd gevonden in Kalloni en naar de opvang van de gemeente is gebracht. Hij is sociaal met de andere honden en Naomi is zijn beste vriendinnetje. Hij is iets kleiner dan zij, dus rond de 11 kilo.
Hij is gecastreerd, gevaccineerd, getest, heeft zijn chip en paspoortje, dus hij kan niet wachten om eindelijk een eigen baasje te ontmoeten. Het is hem gegund.
Wil jij dit mannetje opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie is ook mogelijk, stuur ons dan een mail.
Voor de video van Belisarius, klik hier:
Bij interesse, stuur een mail naar:
Binky
***GERESERVEERD Binky***
Tijdens het noodweer in Griekenland ging het maar nét goed…
Maria Karambaliou uit Mytilini zag in een modderstroom pupjes die dreigden te verdrinken. Zonder aarzelen is ze het water in gegaan. Ze kon ze nog net op tijd uit de kolkende modder trekken. Doorweekt, onder de blubber en totaal uitgeput… wat een stakkertjes.
Voor twee van deze kleintjes was helaas geen plek meer in haar opvang. Of wij konden helpen? Natuurlijk! Eva is ze meteen gaan ophalen en heeft ze meegenomen naar haar pension. Daar kregen ze eerst een warme wasbeurt, laag voor laag kwam er weer een pupje tevoorschijn onder al die modder.
Ze zijn nu bijna 3 maanden oud en gelukkig hebben ze niets overgehouden aan dit nare avontuur. Dierenarts Giasemi is langs geweest, ze hebben inmiddels hun tweede vaccinatie al gehad en rond maart mogen ze reizen.
Het zijn vrolijke, geen drukke, maar heerlijk relaxte pups. Ze groeien niet hard en worden bij Eva enorm vertroeteld. In de video hoor je het vaak: “Agapi!” : liefje. En dat zijn ze.
We hebben ze Belle en Binky genoemd.
Belle draagt een blauw halsbandje.
Binky, het jongetje met het grotere witte sikje, heeft een rood bandje.
Van een modderstroom naar een warme mand… nu nog een eigen thuis. Wie geeft een van de twee dappere overlevers een kans? Allebei mag natuurlijk ook![]()
Wil jij dit mannetje opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie is ook mogelijk, stuur ons dan een mail.
Bij interesse, stuur een mail naar:
Belle
***GERESERVEERD Belle***
Tijdens het noodweer in Griekenland ging het maar nét goed…
Maria Karambaliou uit Mytilini zag in een modderstroom pupjes die dreigden te verdrinken. Zonder aarzelen is ze het water in gegaan. Ze kon ze nog net op tijd uit de kolkende modder trekken. Doorweekt, onder de blubber en totaal uitgeput… wat een stakkertjes.
Voor twee van deze kleintjes was helaas geen plek meer in haar opvang. Of wij konden helpen? Natuurlijk! Eva is ze meteen gaan ophalen en heeft ze meegenomen naar haar pension. Daar kregen ze eerst een warme wasbeurt, laag voor laag kwam er weer een pupje tevoorschijn onder al die modder.
Ze zijn nu ca. 3 maanden oud en gelukkig hebben ze niets overgehouden aan dit nare avontuur. Dierenarts Giasemi is langs geweest, ze hebben inmiddels hun tweede vaccinatie al gehad en rond maart mogen ze reizen.
Het zijn vrolijke, geen drukke, maar heerlijk relaxte pups. Ze groeien niet hard en worden bij Eva enorm vertroeteld. In de video hoor je het vaak: “Agapi!” : liefje. En dat zijn ze.
We hebben ze Belle en Binky genoemd.
Belle draagt een blauw halsbandje.
Binky, het jongetje met het grotere witte sikje, heeft een rood bandje.
Van een modderstroom naar een warme mand… nu nog een eigen thuis. Wie geeft een van de twee dappere overlevers een kans? Allebei mag natuurlijk ook![]()
Wil jij dit meisje opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie is ook mogelijk, stuur ons dan een mail.
Voor de video van Belle, klik hier:
Bij interesse, stuur een mail naar:
Otis
BESCHIKBAAR Otis
In de olijfgaard van Thekla werden drie kleine pupjes gedumpt… vangen lukte niet, hoe hard ze ook haar best deed. Tot het noodlot toesloeg en twee van hen helaas werden vergiftigd…
Gelukkig kon ze uiteindelijk het derde pupje wél veiligstellen. Doodsbang was hij…
Dit lieve ventje kreeg de naam Despotis. Wij korten het maar af tot Otis. Thekla heeft hem laten castreren en inmiddels verblijft hij in de opvang van de gemeente in Kalloni, omdat zij haar hotel weer moet runnen.
Voor nu zit Otis samen met hondje Valentina in het kantoortje, waar hij rustig kan bijkomen van alles wat hij heeft meegemaakt. En langzaam zie je hem veranderen… zijn staartje begint te kwispelen, hij ontdekt dat een aai eigenlijk best fijn is!
Otis is ongeveer 1,5 jaar oud, weegt rond de 10 kilo en staat laag op zijn pootjes.
Voor deze lieve jongen zoeken we mensen met liefde, geduld en een warm mandje, meer vraagt hij niet.
Wil jij Otis laten ervaren hoe mooi een hondenleven kan zijn?
Klik hier voor het filpmje van Otis:
Stuur een mail naar:
Davy
BESCHIKBAAR Davy (binnenkort in Nederland)
We hebben er weer eentje om bij weg te smelten… Maak kennis met Davy, een knap, lekker ventje van ruim een half jaar oud. Hij werd samen met zijn zusje gevonden in het dorpje Vrisa. Zijn zusje heeft haar gouden mandje al gevonden, nu is Davy aan de beurt!
Waarschijnlijk groeit hij uit tot een gezellig middelmaatje van zo’n 10–12 kilo. Davy is lief, speels en vriendelijk, en hij gaat heel sociaal om met andere hondjes. En dan die oogjes… ![]()
Met zijn prachtige zwarte oogleden lijkt het net alsof ze zijn aangezet met een kohlpotlood. Een echte charmeur!
Davy is gevaccineerd, ontwormd, gechipt en heeft een paspoortje. Hij is dus helemaal klaar om te verhuizen naar zijn eigen forever mandje.
Wie wordt verliefd op deze knappe snoet?
Wie geeft dit mooie ventje straks een warme mand, een veilige plek en een liefdevol thuis? Je kunt hem opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie is ook mogelijk, stuur ons dan een mail.
Voor de video van Davy, klik hier:
Bij interesse, stuur een mail naar:
Aris
BESCHIKBAAR Aris
In het dorpje Arisvi, niet bepaald bekend om zijn dierenliefde, liep een klein wit hondje rond dat daar eigenlijk geen schijn van kans had. Daar wordt al snel geroepen: “Kom die hond halen!” En zo geschiedde.
Gelukkig zit Aris nu dus veilig in de opvang van de gemeente Kalloni. En daar kan hij eindelijk gewoon pup zijn.
Aris is inmiddels ruim een half jaar oud en groeit waarschijnlijk uit tot een leuk middelmaatje van zo’n 15 kilo. Een vrolijk ventje is het! Sociaal met andere honden, altijd in voor een spelletje en dol op aandacht.
Hij heeft een prachtig wit kortharig vachtje, lieve zwartomrande oogjes en schattige witte wimpertjes waar je meteen voor smelt.
Aris is helemaal klaar voor zijn eigen familie:
Hij is volledig gevaccineerd, gechipt, en heeft een paspoortje!
Koffer bijna gepakt dus!
Wil jij hem opvangen, reserveren of kiezen voor opvang met optie tot adoptie?
Wie geeft deze kleine dappere Griek zijn gouden mandje?
Bij interesse, stuur een mail naar:
Eftichis
BESCHIKBAAR Eftíchis
Bij Eva heeft de dierenarts dit levendige ventje gebracht.
Eftíchis is ongeveer anderhalf jaar, weegt 7 kilo en is een vrolijk, pittig hondje met veel energie, maar, zoals Eva zegt: met een goed hart!
Hij verbleef net als veel andere straathondjes in het vluchtelingenkamp, want daar valt wat te eten.
Maar daar vandaan gaan mensen boodschappen doen bij de Lidl en dan lopen ze langs een zeer drukke weg waar auto’s voorbij razen. Vaak huppelen hondjes dan gezellig mee, maar dat is levensgevaarlijk.
Dus Eftíchis rende de straat op en werd aangereden. Ze brachten hem naar de dierenarts maar gelukkig viel het heel erg mee. De dierenarts heeft hem meteen maar gecastreerd, gevaccineerd en getest.
Maar toen durfde ze hem echt niet terug te brengen naar het kamp. Eftíchis is een zeer levendig hondje, ze waren zo bang dat dit weer zou gebeuren. En dus brachten ze hem bij Eva, of zij kon helpen. Eva kan nogal moeilijk nee zeggen, dus ja, natuurlijk mocht hij blijven. En nu vraagt ze of wij kunnen helpen.
De kennismaking met echtgenoot Kleanthis, Lucy, hun eigen hond en de andere honden en katten verliep prima zo te zien. Met Jovi is hij inmiddels hele goede maatjes, dat is zijn beste vriend!
Wil jij hem opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie ook mogelijk. Stuur ons dan een mail naar:
Aria
BESCHIKBAAR Aria
Op de weg naar Skala Kallonis liep ze… samen met haar grote vriend Belisarius (die je hier ook op de pagina vindt).
Twee lieverds, samen onderweg, maar waarheen? Waarschijnlijk samen gedumpt, gelukkig hadden ze elkaar nog.
Medewerkers van de gemeente Kalloni hebben ze samen gevangen en naar de opvang gebracht. En daar wacht Aria nu…
Aria is een lief en speels teefje van ongeveer 3 jaar jong. Een gezellig middelmaatje van zo’n 15 kilo, groot genoeg voor flinke knuffels, klein genoeg om overal mee naartoe te nemen.
In de opvang is ze sociaal met de andere honden.
Ze is helemaal klaar voor vertrek: gevaccineerd, gesteriliseerd, gechipt én met paspoort. Haar koffertje staat als het ware al ingepakt.
Nu mist er nog maar één ding… een warm mandje in Nederland. Wil jij dit prachtige zwart-witte meisje haar forever home geven?
Wil jij haar opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie is ook mogelijk, stuur ons dan een mail.
Voor de video van Aria, klik hier:
Bij interesse, stuur een mail naar:
Rena
***BESCHIKBAAR Rena***
In het mooie, toeristische Molyvos werd Rena achtergelaten. Gewoon… alsof ze niets waard was. Gelukkig werd ze gevonden en hebben medewerkers van de gemeente Kalloni haar veilig naar de opvang gebracht.
Rena is een lief en prachtig teefje van ongeveer twee jaar oud. Ze heeft een beetje het uiterlijk van een Kokoni-type op wat hogere pootjes. Met haar 15 kilo is ze een heerlijk middelmaatje, niet te groot, niet te klein, precies goed.
In de opvang is ze sociaal met de andere honden. Sterker nog: ze is al beste vriendinnetje met Aria. Samen spelen, samen chillen… Rena is gewoon een vrolijke, gezellige hond die geniet van aandacht en gezelschap.
Ze is gevaccineerd, gesteriliseerd, gechipt én haar paspoort ligt al klaar. Ze kan dus zo haar koffertje pakken richting Nederland.
Filmpje Rena
Wie geeft deze lieve, trouwe Rena het gouden mandje waar ze zo naar verlangt?
Heb jij interesse, stuur ons dan een mail naar:
Kanelos
BESCHIKBAAR Kanelos
Waar veel mensen zijn, zijn vaak ook straathonden… want daar is eten te vinden. Zo kwam ook Kanelos ooit als klein pupje het vluchtelingenkamp binnen wandelen. Niemand die hem zocht, dus bleef hij daar… en groeide hij op tussen alle bedrijvigheid.
Inmiddels is hij 3 jaar en vinden de vrijwilligers dat het tijd is voor zijn eigen plekje. Een echt thuis!
Eleni, een van de vrijwilligers, heeft hem tijdelijk in huis genomen zodat hij alvast kan wennen aan het leven binnenshuis. En dat doet hij hartstikke goed! Hij woont daar samen met drie teefjes en voelt zich duidelijk helemaal op zijn gemak in zijn eigen kleine “harem”. Reuen vindt hij wat minder leuk, maar met dames om zich heen is hij een tevreden man ![]()
Hij leeft in een huis met een tuin en is graag buiten te vinden. Een lekker plekje in de zon, een beetje rondkijken… dat is echt zijn ding.
Kanelos is een mooie middelmaat: schofthoogte ongeveer 50 cm hoog en hij weegt 17 kilo. Hij is gevaccineerd, gecastreerd en helemaal klaar voor de volgende stap in zijn leven.
Wie geeft deze knappe jongen de kans op een warm mandje en een toekomst die hij zó verdient?
Wil jij hem opvangen, reserveren, opvang met optie tot adoptie is ook mogelijk.
Bij interesse, stuur een mail naar:




























